Slovácký okruh zapustil své kořeny v nedaleké obci Kněžpole, kde se uskutečnilo několik mistrovských závodů. Závody se do Starého Města přesunuly v roce 1953 ze sousedního Uherského Hradiště, protože tamní okruh byl nevyhovující. Aktivita vzešla od tehdejšího šéfa Mototechny pana Hodače, který si vzal pořádání závodů na starost.
Staroměstský okruh měřil necelé čtyři a půl kilometru a začínal u školy na náměstí Hrdinů. Závodníci projížděli po Brněnské ulici, napojili se na Velkomoravskou a Velehradskou ulici a kolem Colorlaku se vrátili zpět na náměstí Hrdinů. Zajistit na takové trati všechno potřebné nebylo nic jednoduchého, muselo se na tom podílet až šedesát pořadatelů. Ti samozřejmě pracovali zadarmo jako parta nadšenců. V roce 1968 se jelo přes Staré Město naposledy.
Diváci, kteří se tehdy chodili na závody dívat, mají doteď na co vzpomínat. Vždyť ve Starém Městě se jezdily téměř všechny kubatury, ale také závody aut a sidecarů. A na trati se objevovala samá zvučná jména: František Šťastný, Václav Parus, Gustav Havel, Miroslav Čada, František Srna, Bohumil Kovář, Miloš Plachý či Milan Šobán st.
Na dlouhá léta byl se závoděním v ulicích Starého Města konec. Happy end proběhl v srpnu 2003, kdy se jela jízda pravidelnosti na kunovickém letišti. Byl to obnovený Slovácký okruh O cenu Bohumila Kováře. Druhý ročník se jel v květnu 2004 jako „rychlák“ classic v ulicích Starého Města. Tradice jsou od toho, aby se udržovaly a tak se díky partě místních nadšenců, toleranci občanů a za podpory města Staré Město a Zlínského kraje stalo již tradicí, že v prvním či druhém květnovém víkendu patří ulice Starého Města rychlým strojům.
Celou řadu sedmnácti závodů po sobě narušila až pandemie Covid-19 v roce 2020. Po dvou letech, kdy se závody z důvodu této pandemie nemohly uskutečnit, převzala od roku 2022 organizaci závodů do svých rukou nástupnická generace závodníků pod hlavičkou Motoklubu Staré Město z.s.